+ Répondre à la discussion
Page 496 sur 633 PremièrePremière ... 396 446 486 494 495 496 497 498 506 546 596 ... DernièreDernière
Affichage des résultats 4 951 à 4 960 sur 6327
  1. #4951
    Membre
    Date d'inscription
    mars 2014
    Messages
    3 070
    Citation Envoyé par Coplan Voir le message
    De toutes façons si vous comprenez quelque chose à ce "délire coaxial" !
    kiki37 pourrait peut-être nous en dire un peu plus sur l'origine de cette photo ... et sur ce que cette installation était censée faire.
    Vu la couleur de certains coax (gaines marron) la photo pourrait venir d'Outre-Manche car c'est le seul endoit où j'ai vu des coax de cette couleur.

    •   Alt 

      Réclame

       
       

  2. #4952
    Super Moderator Avatar de kiki37
    Date d'inscription
    avril 2013
    Messages
    6 305
    Citation Envoyé par marceljack Voir le message
    kiki37 pourrait peut-être nous en dire un peu plus sur l'origine de cette photo ... et sur ce que cette installation était censée faire.
    Vu la couleur de certains coax (gaines marron) la photo pourrait venir d'Outre-Manche car c'est le seul endoit où j'ai vu des coax de cette couleur.
    ça vient d'un site anglais recensant des installations bizarres. je vous livre, dans son jus, le commentaire sous la photo (je n'en sais pas plus)
    The heart of a distribution system providing TV reception for about 40 bungalows, this is a typical head-end from the early 1970s. The unit was custom built on a steel plate, using amplifiers, combiner and splitters. Connections were unscreened. Power was 12VDC from the PSU at bottom right. These boards were generally adequate for VHF TV, but struggled to provide adequate signals levels for UHF, because of the much greater cable and tap-off losses. These boards were very reliable, and I’ve often removed 30 year-old examples in full working order.
    "Qui dira toute la malice dont les choses sont capables lorsqu'elles cherchent à vous embêter ?"...E.Aisberg (son C.V.)

  3. #4953
    Super Moderator Avatar de kiki37
    Date d'inscription
    avril 2013
    Messages
    6 305
    tiens, en voilà une autre


    These aerials were found at the head-end of a distribution system. Amazingly the system was still providing UHF reception, having worked untouched for over twenty years! The original installer evidently discovered than an eight element Band III aerial and a Band I ‘X’ aerial won’t fit easily in a loft. These are actually outdoor aerials. Because of the large size of VHF aerials most manufacturers had special loft versions that had flexible or telescopic elements. The Band III aerial is fixed half way up the mast, but the ‘X’ can’t have ever been fitted at the top – there just isn’t room. The mast is a swan-neck type, normally used the other way up. The installer has marked the active elements with red tape. It was generally assumed that the side of the dipole connected to the coaxial inner should be at the top.
    "Qui dira toute la malice dont les choses sont capables lorsqu'elles cherchent à vous embêter ?"...E.Aisberg (son C.V.)

  4. #4954
    Membre Avatar de Coplan
    Date d'inscription
    août 2011
    Localisation
    Normandie
    Messages
    4 182
    Pour les "ceusses" qui ont pratiqué les installations d'antenne je suis sur qu'ils ont du en voir des vertes et des pas mûres dans leur carrière.
    Pour avoir rendu des visites autour de moi à la grande époque de la CB, j'en ai vu des chouettes. Les téléspectateurs se plaignaient d'interférences du "27 mégas". En voyant leur installation TV (*) dans les combles je comprenais tout de suite !

    (*) Pour ne pas payer la taxe TV !

  5. #4955
    Super Moderator Avatar de kiki37
    Date d'inscription
    avril 2013
    Messages
    6 305
    Citation Envoyé par Coplan Voir le message
    Pour les "ceusses" qui ont pratiqué les installations d'antenne je suis sur qu'ils ont du en voir des vertes et des pas mûres dans leur carrière.
    Si tu savais ô combien je regrette qu'il n'y avait pas à l'époque d'appareil photo numérique....j'aurais eu de quoi remplir ce topic !!!
    "Qui dira toute la malice dont les choses sont capables lorsqu'elles cherchent à vous embêter ?"...E.Aisberg (son C.V.)

  6. #4956
    Super Moderator Avatar de cricri
    Date d'inscription
    juillet 2012
    Messages
    5 931
    Un mât de 100m à terre, bon c'était pas un emmetteur mais ça y ressemble quand même un peu
    https://france3-regions.francetvinfo...s-1601233.html

  7. #4957
    Membre Avatar de Colorix
    Date d'inscription
    juillet 2013
    Messages
    863



    Merci pour tes voeux sur notre forum des émetteurs TV, cher cricri !

    Que 2019 t'apporte tout ce que tu désires pour toi, les tiens, et... tes antennes et leurs fans ici !

    Amitiés

    Colorix
    Louis Marie Foratier

    -------
    décédé en janvier 2020

  8. #4958
    Super Moderator Avatar de kiki37
    Date d'inscription
    avril 2013
    Messages
    6 305
    Bonne année à cricri






    Jay Beam, or J-Beam as it later became, sold a range of high gain UHF aerials, the ‘Multibeam’ range, based on a square dipole, with matching reflector. These were the first TV aerials to have quad bay director elements. The original product range was the MBM30, MBM46 (pictured), and MBM70. The MBM46 later became the MBM48, and the MBM70 was replaced by the MBM88. The gain of all these aerials was excellent, with the MBM46/48 probably providing the best practical compromise between size and performance. The aerials had baluns built into the connector box. The build quality was excellent with solid elements and diecast dipole, but deteriorated in later years. The Achilles’ heel was the front/back ratio, which was poor. These aerial were no good if there were reflections from the rear. For pure gain, however, they were the tops. Antiference had nothing comparable.



    After Antiference swallowed up Belling Lee’s aerial division in 1968 we had the ‘big four’ – Antiference, J Beam, Wolsey, and Aerialite. In the early UHF days Aerialite produced a range of very well made yagis, but soon they needed a product to compete with the J Beam high gain range. The result was the ‘Supreme’, and other smaller arrays with equally silly names. The photograph shows an early example. Later versions had an ‘S’ shaped reflector similar to the directors. This allowed the aerials to be supplied in a small box with all elements folded flat, a great sales point because J Beam boxes were huge, and riggers’ vans were generally smaller than they are nowadays! The ‘Supreme’ worked quite well, with gain roughly the same as the Jaybeam MBM46, but with much better directional properties. MBMs were a poor choice if there was a problem with ghosting, but Supremes were quite good in that respect. A strange weakness of the Supreme was that the cradle would fill with water. After a hard frost the aluminium would burst open, but I never knew of one actually failing because of this. Aerialite was taken over by Antiference in 1981.
    "Qui dira toute la malice dont les choses sont capables lorsqu'elles cherchent à vous embêter ?"...E.Aisberg (son C.V.)

  9. #4959
    Super Moderator Avatar de cricri
    Date d'inscription
    juillet 2012
    Messages
    5 931
    Bonne année à toutes et à tous
    Et pleins de photos ...
    Des photos et un peu de lecture:
    http://www.aerialsandtv.com/cowboyslocker.html

  10. #4960
    Membre
    Date d'inscription
    janvier 2013
    Localisation
    LA PALME
    Messages
    267
    bonjour.
    très belle panoplie d’antennes.
    télévision SAMSUNG .....UE40J5100
    démodulateur.... OPTICUM ACTUS SOLO + C1+1.3
    démodulateur.....maestro NEWSAT
    Kit motorisé ......SX1M moteur 700593
    Eutelsat (5°W)... Hot Bird (13°OE) ... Astra (19.2°E)
    tnt catalanes ....3/24..esport 3...ib3 ...global....3/33...

Liens sociaux

Liens sociaux

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages